Beste Trajectbegeleiders,

In deze nieuwsbrief geven wij u onder andere de aanwezigheid en bereikbaarheid van de medewerkers van ons kantoor aan.

Kantoorbezetting
Helaas dwingt de “lockdown” ons tot een zo laag mogelijke bezetting op kantoor.
Dat betekent dat wie thuis kan werken zoals trajectbegeleiding dat ook zoveel mogelijk doen, maar ook dat wie thuis moeten werken omdat ze geen vitaal beroep hebben en/of kinderen thuis hebben dat ook doen, soms op aangepaste tijden.
De boekhouding zal zoveel mogelijk wel aanwezig zijn om de laatste rafels op te ruimen.
Alle zorg die tijdig door u is geregistreerd wordt op 20 december 2020 uitbetaald. We willen in januari 2021 zoveel mogelijk met een schone lei starten.
Als manager ben ik er altijd voor dringende zaken.

Bereikbaarheid van 15 tot 24 december 2020

  • Ingrid de Vries bedient nog de telefooncentrale en schakelt door indien nodig. Ze probeert uw vraag zo goed mogelijk te inventariseren om tijd voor terugbellen te besparen.

Mijn dringende verzoek is om het werk zoveel mogelijk zonder storing te laten verlopen en daarom gaat het als volgt:

  • Trajectbegeleiding/gedragswetenschappers Albertha Kits, Rinske Jager en Marjolein Dijkema zijn in principe bereikbaar of bellen u zo snel mogelijk terug.
  • AZR/zorgregistratie Pauline Sloot en Jellie de Haan liever niet bellen vanwege grote drukte. Eventueel kunt u bellen met Ingrid de Vries die een terugbelverzoek noteert. Als uw vraag gaat over een indicatie weet dan dat als die via de goede route bij ons is aangemeld of als u daarover een vraag hebt gemaild, dan wordt of is uw vraag in behandeling genomen. U krijgt vanzelf een bevestiging als de cliënt gekoppeld is. Helaas kan dat even duren omdat gemeenten momenteel zeer slecht bereikbaar zijn en ook op het gebied van indicaties achterstanden hebben waar wij bovenop zitten. Bij onduidelijkheid wordt u altijd gebeld door de cliëntregistratie.
  • Financiële administratieJaap Robbe en Roel Otten zijn bereikbaar via de e-mail n.a.v. betaallijsten als dat nodig is. In dringende gevallen kunt u contact opnemen met mij als manager.

Bereikbaarheid 23 december 2020 tot 7 januari 2021
In deze periode zijn wij voor dringende gevallen bereikbaar via de telefoonbeantwoorder waar u een nummer kunt beluisteren die u kunt bellen. U wordt zo snel mogelijk teruggebeld.

Aanmeldformulieren nieuwe cliënten 
Aanmeldformulieren voor nieuwe cliënten die nu nog niet binnen zijn worden door de trajectbegeleiding weer opgepakt en beoordeeld op 12 januari 2021.
Dat betekent dat deze cliënten ook niet eerder in zorg genomen kunnen worden.
Dat heeft alles te maken met de periode rond kerst en oud en nieuw waar geen gemeente bereikbaar zal zijn en we dus ook geen garanties over zorg af kunnen geven.

Spoed- of crisisplaatsingen
Vragen en aanvragen voor extra zorg aan jeugd boven de bestaande indicatie komen alweer binnen. Zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de sluiting van de scholen. Realiseer u dit is géén crisisplaatsing, behalve voor de ouders waarschijnlijk. Daar zijn geen reguliere afspraken voor bekend en die komen er waarschijnlijk ook niet.
Als er echte noodzaak is en een consulent of gebiedsteam medewerker wil doorzetten dan eerst met Stichting BEZINN via het algemene nummer laten bellen. Wij gaan dan vooraf een schriftelijke bevestiging vragen om achteraf problemen te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Jan van Donkersgoed
manager Stichting BEZINN